Saturday, May 16, 2009

saya terujaaaa sangat! ;

kenapa saya teruja sgt? em, jwpn yg agk b e n g o n g- internet sy blh digunakan semula. finally. after almost 2 weeks xblh bukak. xtau ape sbb dye. so, bile da blh bukak ni, nk post post yg xsempat di-post sebelum2 ni. hee :DD.

first, nk cerita psl Majlis Qiamullail yg dianjurkan oleh Pusat Tuisyen Ilmu Studio bersama Masjid Muadz bin Jabal, Setiawangsa pada 30 april - 1 may 2009. memandangkan tahun ni saya akan menduduki peperiksaan SPM, jd saya pun mengambil kesempatan ini utk mendekatkan diri kpd Allah SWT supaya saya blh berubah menjadi seorang pelajar yg lebih baik, rajin, siap sume hw, xbuat cigu mrh, xbuat kwnkwn mrh dan lain2 lg laa :D.

jd, saya bersama kwn ksygn saya; aliah, hafizah and syarah pun mendaftarkan diri di masjid tersebut pada jam 6 ptg. agak RAMAI yg join. terkejut la jgk. so, mcm biasa, bile da maghrib, sembahyang, baca yassin, makan. and then, slot yg PALING BESH and PALING MENYERAMKAN. sesi mendalami hidup sebagai seorang musafir di bumi Allah ini. and mmg da blh agk da, dye mesti akan tunjuk video psl ALAM KUBUR tu. yg mmg SERAM GILAAA tu. and boom! mmg DYE TUNJUK! waaaa, rase mcm nk balek je time tu. sumpah takut gilaa. sbb saya pernah tgk vid tu dkt rmh, dgn abg saya --". but, i'm tough, peeps! dduk je situ, tp tutup muka dgn buku. haha ;D. da habis tu, dye tunjuk mcm mne kite blh lahir dkt dunia ni. mmg susah nk bygkn, sbb bukan kite yg rase en. rse mcm nk menangis je time tu. and here, aku nk kate yg aku mmg CUKUP BERTUAH sbb memiliki satu family yg sempurna and yang terbaik selama-lamanya. alhamdulillah :)).

lps tu, ustaz tu buat slot pengakuan/bertaubat. ktorg kene tutup mata, and dye tny bbrp soalan seperti;

saya mahu pengakuan, siapa yg pernah menipu ibu ayah dye?
saya mahu pengakuan, siapa yg pernah mencuri duit ibu ayah dye?
saya mahu pengakuan, siapa yg pernah minum arak?
saya mahu pengakuan, siapa yg pernah berzina?
etc. etc. etc.

sejujur-jujurnya, saya mengaku, saya mmg buat byk salah dgn ibu dan ayah saya. mmg banyak. itu yg saya sedar. yg di luar sedar saya? mungkin lg banyak. ibu, ayah, adek mnx maaf sgtsgtsgtsgtsgt dari hujung rambut smpai hujung kaki :'(.

da habis sesi pengakuan tu, mmg ramai gila yg menangis, including me. hee. then, dye lpskn ktorg tido. esk nk bgun awl pagi en. before tido tu, ckpckp dgn leya dulu. and, ttbe je rse nk hntr msg dkt my ebu.

'ebu da tdo ke?? tgh buat ape?'

....................
.............
.........
.....
...
..
.

dye xbls.

so, disebabkan da ngantok. tido terus. bgun pagi, tgk fon, ade 1 msg. gahhh. ebu balas! but, dye bls lmbt. da tdo da time tu. ist okay laa :). mase buat qiamullail tu, rase agk mengantuk sikit. xbiasa bgun awl pagi la katekan. heheheh. alhamdulillah, kitorg dpt buat bbrp solat sunat; tahajud, taubat, hajat, witir and lastly solat subuh. lps tu, ade tazkirah pagi. dgr ustaz tu crmh, mmg besh, and then, breakfast time. ktorg mknmkn dulu dkt satu pondok ni dulu, baru balik rmh. secara konklusinya, majlis ni mmg besh and memberi kesan yg amat dalam kpd diri saya. hopefully, nnt dye buat lagi :))).



mereka terbaekk! :)


catatan: myarashid :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
 

Designed by 100 Web Hosting