Monday, July 26, 2010

Kita Menjana Nilai dan Skor :D ;

Assalamualaikum wbt.
Hye!

Long time no see maa. Ish. Rindu pulak dekat blog ni *Sila la percaya* :P

Well, dah 2 bulan blog ni terbiar, and almost 2 bulan jugak aku jadi budak 'nerd' dekat Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS). Terlalu banyak benda yang nak aku ceritakan. So, let's make it simple and short! :)

Hari Pendaftaran


31/5/2010. Hari pertama menjejakkan kaki dkt KMNS. And tarikh tu jugak la hari aku tinggalkan rumah, family, kawan-kawan, jiran-jiran dll :( Seriously, sedih gilaa. Sebab ni first time tinggal jauh dari rumah & family. I'm not a homesick person, but it's quite hard to live without my family around :| But, life need changes right? So, I just think positive and start a brand new life (: Back to the point, after isi borang, tangkap gambar, amek jadual kelas, barang2, aku pun pergi la dekat blok aku, Kluster Cendekia aka Blok C2 yang terletak jauh gilaaaa nun atas bukit sana -___-'' Nak bukti? Jap jap.

Nampak takk? Tangga yang tinggi gila tuuuu? Hari-hari aku kene turun naik tangga tu -__-"

Andd, ni la laluan so-called Susur Gajah yang aku kene lalu hari-hari. Yeay for me huh? -_-'

Well, boleh dikatakan aku exercise hari-hari la kan? Haha. Exercise kaki jee. Sampai almost every week kaki cramp :D Sampai je bilik C2.4.3 which is stand for Blok C2, tingkat 4, bilik 3. Dah la blok C, tingkat 4 pulak tu? Haih. Sabar jelaa. Masa sampai bilik tu, takde orang. Maybe belum habis kelas. So, teruskan la kemas-kemas barang dengan ibu. But then, someone came in and waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! That was Faezah! My best friend!!! Am I dreaming or what? Aku dapat SATU BILIK DENGAN FAEZAH?! Ya Allah, bersyukur sangat-sangat :') Kitorang pun ape lagi, hugs and keep on screaming excitedly. Hha :D Time goes by, and finally ayah dengan ibu balik rumah, tinggalkan aku sorang-sorang dekat situ. Tsk tsk. Memang aku tahan nangis gila-gila time tu, nk cover kononnye aku tough, boleh biasakan diri dekat situ. But, dalam hati, Allah je yang tau betapa aku sedih gila nak berpisah dengan diorang :'(

Roommates(gambar tak boleh disiarkan atas sebab keselamatan :P)

- Faezah(Who else? Hha :D)
Well, macam yang dah cakap atas tadi, she's my best friend. Wait! Did I mention that we're in the SAME LECTURE TOO? Haha. Be jealous peeps :P Luckily we're not in the same practicum too. Kalau tak, memang hari-hari berkepit dengan dye je laa :D

- Syikin
Aku suka panggil dye Syikinggg. Hha :D Lawa & comel orang dye. Nak kenal? :P Ohh, dye pun budak sains hayat, but kitorang lain kuliah & prac. Dye sangat rajin ohh. Dye la yang paling last tidur dalam bilik tu. Aku? Orang first kot. Hehe :P

- Kak Fiza
Why 'Kak'? Cz Kak Fiza student Prog. Dua Tahun. So, she's 1 year older :) Ahha, dye student sains hayat jugak. Which means, satu bilik kitorang tu budak sains hayat. So, time nak buat report, mula la sesi 'bantu-membantu' especially part nak buat discussion and question :P

Classmates

H6P5 = Hayat 6 Praktikum 5. Ahha, First day masuk kelas, semua orang terkejut tengok ade orang baru dalam kelas tu(aku la tu). Haha. Sumpah kelakar. At first, memang tak berapa rapat dengan diorang, still malu-malu nak cakap. But then, we're getting closer and more closer macam sibs :) H6P5, you guys rawkkkss!! :D


Dulu, H6P5 ade 23 orang, if I'm not mistaken. But now, tinggal 18 orang je. Ade yang keluar pergi IPG, UiTM, PDT etc. Tsk tsk. Sedihh :(

Activities

Larian KAKOM




Kluster C lari dengan pengarah. Yeay! Haha. Maknenye kitorang tak boleh lari/memintas dye. Hhe. And even kitorang sampai last dekat padang, pengarah still cakap tahniah dekat kitorang :P



KAKOMers. Kontinjen yang mewakili KMNS untuk sukan antara matriks. Sekarang diorang tengah berlawan. All the best KMNS! :D



Ujian Pertengahan Semester (UPS)


Malam before UPS. Ramai yang berkumpul dekat bilik Izzati. Study Chemistry sama-sama. Memang happening and havoc gilaaa. Sekejap-sekejap je, ade orang bukak pintu and cakap "Mak aii, ramainyeeee...!" Haha :D

UPS Chemistry susah gilaaa. Andd, Maths, tak sempat buat satu soalan. Pfftt.
-__-"

Aktiviti Sampingan


Ahha, this is what we called Party Maggie! Haha. Kalau da malas sangat nak pergi kafe beli makanan or tengah takde duit, memang ni la makanan kitorang. :D Psst, jangan tiru aktiviti ni. Kalau sekali sekala je, boleh laa :D

Okay la, stop sini dulu. Insya'Allah nanti akan update lagi :) Btw, do pray that I'll get an excellent result for my UPS eh. Thanks in advance! :)

Till then. Love ya! xoxo

3 comments:

Aduka said...

ptut la lama x nmpak..
msuk matrix upe2nye..
tahniah! slamat blaja..
hehe..

Anonymous said...

lama gila u tak update blog. rupa nya dah smbung. hehehe.. rindu seh. :)

missgee said...

Kehidupan baru..
suasana baru..
kawan baru..
semangat baru..
WoWWW!!!
Seronok dan tekanan bukan??
hehehhe..

P/s: Selamat Kembali (^.^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
 

Designed by 100 Web Hosting